• امتیاز کلی شما به وبلاگ
  • 5 35 1861

سفرنامه تور گیلان آستارا ماسوله علاءالدین تراول

سفرنامه تور گیلان آستارا ماسوله
گیلان با طبیعت سرسبزش یکی از نخستین مکان‌هایی است که با شروع تعطیلات، برای گردش و تفریح به آنجا فکر می‌کنیم، رشت سرزمین باران های نقره‌ای، ماسوله با بافت پلکانی جذاب، قلعه رودخان با حدود هزار پله، لاهیجان با بام سبز و تله کابینش، جواهردشت باصفا، هم نشینی و هم جواری دشت، کوه، دریا و جنگل همه و همه ما را به سوی خود فرا می‌خواند، جایی که اگر بارها و بارها به آن سفر کنیم، هرگز خسته نخواهیم شد. تعطیلات خرداد امسال را همسفر با تور گیلان آستارا ماسوله علاءالدین تراول شدیم، با همسفرانی که نمی‌شناختیم اما مطمئن بودیم به ما خوش خواهد گذاشت.

تور آستارا

روز اول 5 صبح حرکت کردیم تا به ماسوله برسیم. ماسوله روستایی تاریخی است که احتمالا همه ایرانیان اگر به آن سفر نکرده باشند، عکس‌های آن را دیده‌اند، هرچند شهرت ماسوله محدود به ایران نیست و عاشقان فرهنگ و طبیعت در سرتاسر جهان آن را می‌شناسند. چیزهای جالب توجهی راجع ماسوله وجود دارد، از نوع بافت تاریخیش تا جاهایی که باید درباره آن بدانید، چیزهایی که بعدها برایتان خواهم نوشت. پس از یکی دوساعت گشت و گذار در ماسوله و عکس گرفتن، به سمت آستارا حرکت کردیم. شب را در هتلی به نام افرا گذراندیم، یک هتل تمیز و شیک. روز دوم سری به بازارچه آستارا زدیم، جایی که قبلا آن را با نام بازار روسی می‌شناختند.

تور گیلان آستارا

بیش از 1500 مغازه و تعداد زیادی پاساژ که عاشقان خرید، علاقه زیادی به آن دارند در بازارچه ساحل آستارا وجود دارد. تا ظهر گشتی در بازارچه ساحلی آستارا و پاساژهایش زدیم و پس از ناهار به مرداب استیل رفتیم. به مرداب استیل، دریاچه متحرک ایران گفته می‌شود. چشم‌اندازهای خارق‌العاده تالاب استیل که محلی‌ها به آن هستل می‌گویند در میان جنگل و کوهستان و دشت و مزارع سرسبز آرامشی فوق‌العاده دارد. به غرب این تالاب بزرگ که نگاه می‌کردیم، پوشش گیاهی سبز و جنگلی را می‌بینیم و در شرقش نیز درختان توسکای قشلاقی که ریشه‌هایشان در آب قرار گرفته و مناظری تماشایی به وجود آورده است. پس از لذت بردن از این مناظر در کنار همسفران تور گیلان آستارا ماسوله، سری به داخل روستای دربند آستارا زدیم. روستایی بکر و دیدنی که تنها چند کیلومتر با آستارا فاصله داشت. مزارع برنج و کوهپایه‌های سرسبز تالش، از این روستا، منطقه‌ای شگفت انگیز ساخته بودند که اگر طبیعت بکر را دوست داشته باشید حتما از ماندن در آن لذت خواهید برد. شب را در هتل اسپیناس آستارا خوابیدیم. هتلی چهارستاره در حاشیه مرداب استیل که چشم‌انداز زیبایی از آن داشت.

تور آستارا علاءالدین

روز سوم با صبحانه مفصلی که در هتل اسپیناس آستارا خوردیم را پر انرژی تر از همیشه شروع کردیم تا به سمت گردنه حیران حرکت کنیم. حتما شما هم نام گردنه حیران را شنیده‌اید، گردنه‌ای خوش آب و هوا و از زیباترین جاده های ایران. جایی که می‌توانید از یک سو، داخل مرزهای ایران را ببینید و از سویی دیگر جنگل‌های کشور آذربایجان را. سوار تله کابین شدیم و از فراز آسمان به جنگل و دشت های گردنه حیران نگاه کردیم. برای صرف ناهار به اردبیل رفتیم و پس از آن به سوی تهران روانه شدیم.

تور ماسوله علاءالدین

طبیعت ماسوله

تور گیلان-ماسوله

روستای ماسوله

تور ماسوله ی علاءالدین تراول

کاربر محترم : نظرات و تجربیات شما در خصوص سفرنامه تور گیلان آستارا ماسوله علاءالدین تراول به سایر کاربران در انتخاب های خود کمک می کند.در صورت ثبت نظر با نام کاربری،همان لحظه فعال می شود و در غیر این صورت پس از بررسی فعال می شود.